mandag 21. juni 2010

På veg til Ballangen - men først en avstikker

Men først en tur og trø i sentrum og handle mat å ha med. Treffer Eric på kaffeen. En ung klatrer fra Skottland. Han har kampert ei uke i Henningsvær. Traff ham da jeg hentet folk på flyplassen i Svolvær til Europharma-seminaret. Siden jeg hadde plass i bilen ba jeg ham sitte på med oss i stedet for å jakte på rett buss.

Han skulle bruke deler av ferien sin på å klatre i Lofoten og vi ble nå sittende å prate om fjell og natur og kultur. Hyggelig fyr. Det var regn og ufysselig vær i Henningsvær, så han hadde tenkt å ta inn på hotell, men jeg bad ham sette opp teltet i Festvåg slik at han kunne bli kjent med de andre klatrerne. Et par dager senere så jeg lappen han hadde hengt opp på klatrekaféen. Der søkte han etter klatrekompiser.

Eric gikk bare og fintrødde på Leknes. Ventet på flyet som først skulle gå utpå kvelden. Sidne jeg er glad i å kjøre bil og glad i å vise folk rundt så inviterte jeg han på biltur. Vi var nnom både Ballstad, Uttakleiv og Flakstad før vi returnerte til Leknes. Uttakleiv er et fantastisk flott sted - for de som er glad i yttersider. Her er det virkelig uyttersida av det meste. Fjellan og havet og hemmelen og været og alt det derraneder! Både glasshytta og keramikkverkstedet er to spesielle bygg med godt håndtverk som er verdt å få med seg.

Fantastisk fint å gå rundt på dagtid og ikke være på kontoret :-D  Bare være på vei til noe annet.

Ingen kommentarer: