fredag 15. mai 2009

Kval i fjorden

Så kval i fjorden i dag. Første dagen jeg ser kval i fjorden. Bruker å stå i stuevinduet og kikke. Tror det var grindkval jeg så. Jeg har kikkert. Det var grindkval jeg så i kikkerten i kveld. Jeg tror det var grindkval jeg så i kikkerten. To kval. Kanskje var det niser. Noen sier kikkerten min er dårlig. Noen sier at jeg kan se bedre uten kikkert. Hun synes jeg kjøper dårlige kikkerter. Det kan ha vært en annen kval. For jeg har dårlig kikkert. Det var første gangen jeg så kval i fjorden. Første gang jeg så grindkval i Varangerfjorden. Jeg bruker å stå i stua og se i kikkerten. Jeg så grindkval på fjorden i kveld. Grindkvalen er svart. Den har ei rund finne. Grindkvalen er svart med ei rund finne. Finna stikker opp når jeg ser i kikkerten. Grindkvalen dykker og kommer opp når den går. Det kan være to kval. De dykker og kommer opp etter hverandre. Det kan hende det er niser jeg ser i kikkerten. I kveld er første kvelden jeg ser kval på fjorden. Jeg bruker å se i kikkerten. Se ut gjennom vinduet med kikkerten. Da ser jeg kval på fjorden. Før brukte jeg å se uten kikkerten. Da så jeg ikke kval på fjorden. Nå har jeg kikkert jeg bruker å se kval på fjorden i. Jeg brukte å stå i stua og kikke etter kval på fjorden. Speide utover fjorden. Ut gjennom vinduet. For å se etter kval på fjorden.

Ingen kommentarer: