lørdag 18. februar 2012

Englefjær?


Når du begynner å legge merke til dem, ser du dem på de merkeligste stedene

Av og til høres et brus idet en engel sveiper med vingene over oss 

 Vel, har jeg et nesten religiøst forhold til nær-naturen-opplevelser, men men ...


Jeg prøver å ha litt fokus på vær utover vinteren og våren. Leser værmeldinga mer nøyaktig enn tidligere før jeg drar ut. Har med termometer og prøver å reflektere litt over vær og padling. Så til dagens tall: 

Meldt vær: Delvis skyet, oppholdsvær, -7 grader og sør-sør-sørøst sju meter i sekundet.

Målt temperatur, på land på Apanes: -10 grader. Ute på havet -3. I sjøen +1. Lå stort sett i le for all vind. I den grad det var noe vint. Overskyet, oppholdsvær til lette snøbyger.

Full flo da jeg dro ut. Sjøen rant som ei elv fra Kvenvik og over mot Komsa. Langs land var det ikke noe problem å padle motstrøms. På tilbaketuren surfet jeg på straumen.

En to timers kosetur i langsomt temp fra Apanes, innom Hjemmeluft og ut til fiskeoppdrettet. Eneste dyrene som gjorde noe av seg var kråka.

Ingen kommentarer: